ZADANIA |
FORMY REALIZACJI |
TERMIN |
EFEKTY |
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |
I. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§ 8 ust. 2 pkt 1) |
Poznanie procedury awansu zawodowego. |
Wyszukanie i analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenia, komentarze, opinie ekspertów). Dyskusje na temat awansu z nauczycielami, wymiana dokumentów, przygotowanych projektów. |
VIII-IX.2003 |
Znajomość przepisów dotyczących awansu zawodowego. |
Poprawnie sformułowany wniosek o otwarcie stażu. Wszczęcie postępowania. |
Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. |
Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. |
IX.2003 na bieżąco |
Prawidłowy przebieg stażu, zebranie potrzebnych dokumentów do postępowania kwalifikacyjnego. |
Plan rozwoju zawodowego, gromadzenie świadectw, potwierdzeń, sprawozdań, zdjęć. |
Przeprowadzenie analizy własnej pracy. |
Przeanalizowanie nagranej na video lekcji lub uroczystości. Hospitacje zajęć przez dyrektora, ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć. Analiza wyników ankiet przeprowadzonych wśród uczniów i rodziców - mających na celu ocenę pracy nauczyciela i prowadzonych przez niego zajęć. Analiza arkuszy samooceny końcoworocznej. |
zgodnie z harmonogramem zgodnie z potrzebami na bieżąco |
Poznanie słabych i mocnych stron własnej działalności oraz wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy. |
Konspekt zajęć i arkusz hospitacji, ankieta i zbiorcze wyniki arkusze samooceny. |
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnętrznym i zewnętrznym doskonaleniu. |
Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (konferencje metodyczne, kursy, warsztaty, rady szkoleniowe). |
na bieżąco |
Podniesienie poziomu świadczonych usług edukacyjnych. |
Materiały szkoleniowe, zaświadczenia. |
Samodzielne studiowanie literatury i prasy fachowej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie nowych rozwiązań. |
Lektura i analiza wybranych pozycji literatury i prasy fachowej. Udział w dyskusjach. |
na bieżąco |
Lepsza organizacja pracy. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego do pracy. |
|
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. |
Udział w zajęciach warsztatowych, zbieranie i gromadzenie informacji, autorefleksja i samoocena, wspólna praca w zespole przedmiotowym, zespołowe rozwiązywanie różnych spraw i problemów. |
na bieżąco (zgodnie z potrzebami) |
Efektywniejsze rozwiązywanie różnych spraw i problemów. Podwyższenie jakości pracy szkoły. |
Zaświadczenia, materiały szkoleniowe. |
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. |
Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. |
na bieżąco |
Wzbogacenie warsztatu pracy. Poznanie i stosowanie nowych aktywnych technik i metod pracy |
Świadectwa, zaświadczenia, dyplomy, dyskusja, wymiana doświadczeń, autorefleksja. |
|
|
|
z dziećmi. Opracowanie własnych zestawów zabaw, urozmaicanie i uatrakcyjnienie zajęć. Zintegrowanie uczniów. |
|
|
Obserwacja i analiza możliwości ucznia. |
Zbieranie informacji wg przygotowanych narzędzi (np. karty obserwacji uczniów, ankiety, testy). Opracowanie zestawów ćwiczeń dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nieśmiałych i innych. |
na bieżąco (według potrzeb) |
Dobra diagnoza rozwoju dzieci. Dobranie metod i form odpowiednich do możliwości indywidualnych. Podniesienie skuteczności oddziaływań. |
Sporządzanie bieżącej dokumentacji. |
|
Organizowanie lekcji otwartych, imprez okoliczno- ściowych uroczy- stości dla rodz. |
Zaangażowanie dzieci we wspólną pracę nad przygotowaniem zajęć, wybieranie scenariuszy, podział ról, przygotowanie klasy (dekoracje). |
według kalendarza imprez |
Sprawna organizacja zajęć, imprez, uroczystości. |
Scenariusze, zdjęcia, nagrania. |
|
Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w organizowanych konkursach szkolnych i pozaszkolnych. |
Pomoc w zbieraniu materiałów, rozmowy z dziećmi, włączenie do pomocy rodziców, próby, ćwiczenia. |
w miarę potrzeb |
Promocja szkoły w środowisku. Budzenie zdrowej rywalizacji. |
Zdjęcia, sprawozdania, ewentualnie dyplomy lub zapisy z protokołów. |
Organizacja imprez, akcji, uroczystości i apeli szkolnych. Dbanie o poszanowanie tradycji i ceremoniału szkolnego. |
Organizowanie lub współorganizowanie imprez, akcji, uroczystości i apeli szkolnych. |
wg kalendarza imprez i uroczystości |
Promocja szkoły w środowisku lokalnym. Budzenie szacunku dla tradycji i ceremoniału szkolnego. |
Zdjęcia, scenariusze, potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|
II. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust. 2 pkt 2) |
|
Wykorzystywanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. |
Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, internetu, wykorzystywanie komputera podczas zajęć edukacyjnych. Zapisy planów, sprawozdań, itp. w formie elektronicznej. Wykorzystywanie komputera do wykonywania dyplomów, zaproszeń, sprawozdań, ogłoszeń. |
na bieżąco |
Podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności, a tym samym podwyższenie jakości pracy szkoły, prowadzenie ciekawych i atrakcyjnych zajęć. Estetyczne dyplomy, zaproszenia, promocja szkoły. |
Spis wykorzystywanych programów i encyklopedii, konspekty zajęć, dyplomy. Potwierdzenia dyrektora szkoły. |
|
Komputerowe opracowywanie materiałów związanych z pracą szkoły. |
Pisanie i przepisywanie dokumentów, ogłoszeń, sprawozdań itp. Drukowanie ich lub zapisywanie w formie elektronicznej. |
na bieżąco |
Estetycznie wyglądające dokumenty, ogłoszenia itp. |
Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
Opublikowanie planu rozwoju zawodowego. |
Umieszczenie planu rozwoju zawodowego w internecie. |
|
Upowszechnienie przykładu planu rozwoju zawodowego. |
Adres strony internetowej. |
|
III. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§ 8 ust. 2 pkt 3) |
Współpraca nauczycieli w ramach zespołu przedmiotowego nauczania zintegrowanego. |
Organizowanie spotkań zespołu. Wspólne rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów. |
na bieżąco (według potrzeb) |
Kontrola rozwoju wychowanków. |
Sprawozdanie, potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|
Praca w zespole odpowiedzialnym za mierzenie jakości pracy szkoły. |
Pomoc w przygotowaniu i przeprowadzeniu wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły. |
na bieżąco (wg kalendarza wewnętrznego mierzenia jakości) |
Sprawne funkcjonowanie szkoły. |
Dokumentacja zespołu mierzenia jakości pracy szkoły, sprawozdanie. |
|
Prace w zespołach opracowujących dokumentację. |
Udział w pracach zespołu przedmiotowego nauczania zintegrowanego oraz zespołu odpowiedzialnego za mierzenie jakości pracy szkoły. |
na bieżąco |
Dobrze sporządzona dokumentacja. |
Potwierdzenie przewodniczących zespołów oraz dyrektora szkoły. |
|
Organizacja rad szkoleniowych. |
Przygotowanie i przeprowadzenie rady szkoleniowej na temat: „Jak rozwiązywać problemy wychowawcze szkoły". |
wg harmonogramu |
Połączenie wysiłków nauczycieli w celu skuteczniejszego rozwiązywania pojawiających się problemów wychowawczych. Wypracowanie wspólnych metod radzenia sobie z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze. |
Scenariusze rad szkoleniowych. |
|
Pełnienie dodatkowych funkcji. |
Pełnienie funkcji opiekuna nauczyciela rozpoczynającego pracę. |
rok szkolny 2003/2004 |
Pomoc koleżeńska w rzetelnym wypełnianiu obowiązków. Polepszenie jakości pracy szkoły. |
Potwierdzenia dyrektora Szkoły. |
|
Udostępnianie innym nauczycielom swoich opracowań i referatów. |
Opracowywanie i przekazywanie własnych opracowań i referatów. |
na bieżąco |
Ułatwienie i pomoc w pracy innym nauczycielom. |
Potwierdzenia nauczycieli o korzystaniu z materiałów. |
|
Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych. |
Zajęcia otwarte rytmiki i kinezjologii edukacyjnej dla nauczycieli i rodziców. Prowadzenie zajęć integracyjnych dla dzieci nie uczęszczających do przedszkola Organizowanie zajęć podczas ferii zimowych dla uczniów spędzających czas wolny w domu. Zajęcia otwarte integrujące dzieci i rodziców. |
w miarę możliwości I-II 2003 I-II 2004 I-II 2005 |
Zainteresowanie nauczycieli innowacyjnymi metodami prowadzenia zajęć. Ułatwienie dzieciom przedszkolnym przystosowania się do nowych warunków. Zapewnienie ciekawej i bezpiecznej formy spędzania przez uczniów ferii zimowych. |
Scenariusze, konspekty, plany, zdjęcia. |
|
Udział w radach szkoleniowych, zespołach przedmiotowych, szkoleniach |
Rady szkoleniowe, zespoły przedmiotowe. |
na bieżąco |
Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. |
Protokoły rad szkoleniowych, sprawozdania z pracy zespołu. |
|
IV. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust. 2 pkt 4e) |
|
Współpraca z Powiatową Poradnią Psychologiczno -Pedagogiczną |
Pełnienie roli łącznika szkoły z Powiatową Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną. Kierowanie dzieci na badania. |
na bieżąco (zgodnie z potrzebami) |
Tworzenie sytuacji gwarantujących odpowiednie warunki higieny psychicznej. Rzetelna diagnoza uczniów, dostosowanie wymagań do możliwości rozwojowych dzieci. |
Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|
Współpraca z policją. |
Udział w konkursie „Odblaskowe pierwszaki" oraz „Generalnie bezpiecznie. Ucz się od policji". Zapraszanie przedstawicieli policji na pogadanki do szkoły. |
zgodnie z kalendarzem w miarę możliwości |
Tworzenie warunków zapewniających zdrowie i bezpieczeństwo ucznia. Dobra znajomość przez uczniów przepisów ruchu drogowego. Podniesienie stopnia atrakcyjności organizowanych zajęć. |
Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|
Współpraca ze Strażą Pożarną. |
Zwiedzanie ochotniczej straży pożarnej. Zapraszanie przedstawicieli straży na pogadanki. Udział w próbnych ewakuacjach na wypadek pożaru. Uczestniczenie w konkursach dotyczących ochrony przeciwpożarowej. |
zgodnie z potrzebami. zgodnie z kalendarzem |
Tworzenie warunków zapewniających zdrowie i bezpieczeństwo ucznia. Zapoznanie z miejscowymi ośrodkami użyteczności publicznej, zainteresowanie zawodem strażaka.
Zapoznanie z zasadami postępowania na wypadek pożaru.
Bezpieczny pobyt dzieci w szkole. |
Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|
Współpraca ze Służbą Zdrowia. |
Pomoc w organizacji w szkole badań bilansowych sześciolatka.
Zapraszanie pielęgniarki szkolnej i lekarza na pogadanki dla dzieci i rodziców.
Przeprowadzanie przez pielęgniarkę okresowych przeglądów czystości.
Promocja zdrowia poprzez udział w konkursach.
Propagowanie zdrowego stylu życia, samodzielne przygotowywanie posiłków zgodnie z zasadami racjonalnego odżywiania się. |
wg potrzeb
wg kalendarza (zgodnie z planem) |
Promocja zdrowia, nabycie podstawowych umiejętności dbania o własne zdrowie. |
Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|
Współpraca z przedstawicielami Nadleśnictwa Bobolice i Tychowo. |
Organizowanie wycieczek rowerowych i pieszych. Zwiedzanie atrakcyjnych obszarów leśnych i pomników przyrody (np. szkółka leśna). Zapraszanie na zajęcia leśniczego. |
zgodnie z możliwościa-mi |
Wyrabianie zamiłowania do wycieczek i sportu jako źródła zdrowia i radości. Poznanie najbliższej okolicy w tym tras rowerowych. Poznanie pomników przyrody. Wyrobienie szacunku w stosunku do roślin i zwierząt- działania proekologiczne. |
Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|
Współpraca z Domem Kultury w Bobolicach. |
Udział w uroczystościach, imprezach i konkursach gminnych. |
zgodnie z kalendarzem |
Integracja młodzieży. Aktywnie i bezpiecznie spędzany czas wolny. Bogaty program imprez, dobra organizacja. |
Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|
Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Bobolicach. |
Zgłoszenie potrzeb osób będących w trudnej sytuacji materialnej (wnioski o dożywianie). |
zgodnie z potrzebami |
Zapewnienie dożywiania wszystkim dzieciom. |
Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|
Kontakty z klubem Honorowych Dawców Krwi oraz Polskim Czerwonym Krzyżem. |
Honorowe oddawanie krwi. Pozyskiwanie materiałów dydaktycznych. |
na bieżąco (w miarę możliwości) |
Pogłębianie wiedzy. Promocja zdrowego stylu życia. Wykorzystywanie zdobytych materiałów w pracy z dziećmi. |
Potwierdzenie dyrektora szkoły. Wpisy w książce HDK. |
|
Opracowanie wraz z zespołem planu pracy dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczej dla szkoły. |
Wybranie zadań i działań wychowawczo- opiekuńczych. Określenie form i sposobów realizacji poszczególnych zadań w oddziale przedszkolnym i klasie pierwszej. |
IX-X.03 |
Sprawne realizowanie zadań dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczych szkoły. |
Plan dydaktyczno- wychowawczo - opiekuńczy. |
|
V. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust. 2 pkt 4c) |
|
Podjęcie i ukończenie studiów podyplomowych „Diagnoza i terapia pedagogiczna" |
Aktywny udział w zajęciach, gromadzenie informacji i materiałów. |
rok szkolny 2004/2005 |
Nabycie kwalifikacji specjalistycznych w zakresie diagnozy i terapii pedagogicznej. |
Zaświadczenie ukończenia kursu. |
|
Prowadzenie spotkań z rodzicami metodami aktywizującymi. |
Organizowanie zebrań metodami aktywnymi. |
na bieżąco (w miarę możliwości) |
Integracja rodziców z rodzicami, rodziców z wychowawcą oraz rodziców z dziećmi. Poprawa wzajemnych relacji. |
Protokoły zebrań z rodzicami. |
|
Wdrażanie ucz. i rodz. do prac na rzecz szkoły oraz pozyskiwanie funduszy. |
Pomoc rodziców w drobnych naprawach oraz odnawianiu sprzętu i pomocy. Pomoc rodziców finansowa lub rzeczowa w wyposażaniu szkoły. |
na bieżąco (zgodnie z potrzebami) |
Sprawny i zadbany sprzęt i pomoce. Odciążenie budżetu szkoły. |
Potwierdzenie dyrektora szkoły. Protokoły zebrań z rodzicami. |
|
Podejmowanie dodatkowych zadań. |
Przygotowanie wybranego numeru gazetki szkolnej. Kontynuowanie innowacji pedagogicznej. |
rok szkolny 2003/2004 |
Informowanie o pracy szkoły. Wzrost aktywności ruchowej uczniów. |
Egzemplarz gazetki. Dokumentacja innowacji. |
|
Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców. |
Zatwierdzenie planu dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńczego, diagnozowanie potrzeb, pogadanki, dyskusje, spotkania rodziców z pedagogiem, psychologiem, logopedą, pielęgniarką. |
na bieżąco (w miarę potrzeb i możliwości) |
Wzrost poziomu wiedzy i umiejętności rodziców. |
Plan dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczy, oczekiwania rodziców, wyciąg z dziennika, protokolarza. |
|
Promowanie szkoły w środowisku. |
Zamieszczanie informacji w prasie lokalnej dotyczących działalności szkoły. |
na bieżąco |
Promocja szkoły w środowisku lokalnym. |
Dyskietki Artykuły |
|
Opracowanie referatów i publikacji. |
Opracowanie publikacji na temat wykorzystania ćwiczeń kinezjologii edukacyjnej podczas zajęć. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem gimnastyki mózgu. Odczytanie rodzicom referatu na temat |
według potrzeb |
Zainteresowanie kinezjologią edukacyjną. Poznanie efektów stosowania |
Artykuły Scenariusze |
|
|
pozytywnych efektów wykonywania w/w ćwiczeń. |
|
ćwiczeń. Efektywniejsza pomoc w pokonywaniu trudności. Promocja szkoły w środowisku. |
|
|
Integracja społeczności szkolnej, zwiększenie aktywności ruchowej. |
Organizowanie wycieczek pieszych, rowerowych i autobusowych. |
w miarę możliwości |
Wspólne spędzanie czasu, wzrost aktywności ruchowej uczniów. |
Karty wycieczek, zdjęcia. |
|
VI. Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej (§ 8 ust. 2 pkt 4f) |
|
Pozyskiwanie sponsorów i rodziców do zaspokajania potrzeb klasowych i szkolnych. |
Drobne naprawy pomocy i sprzętu. Pomoc finansowa lub materialna. |
na bieżąco |
Estetyczny wygląd szkoły i otoczenia. Odciążenie budżetu szkoły. |
Protokolarz zebrań z rodzicami. Potwierdzenie dyrektora szkoły. |
|
VII. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust. 2 pkt 5) |
|
Ukończenie warsztatów metodycznych na temat opisu i analizy przypadku. |
Aktywny udział w zajęciach zdobycie wiedzy i umiejętności na temat opisu i analizy przypadku. Opis i analiza dwóch przypadków |
na bieżąco |
Opis i analiza dwóch przypadków. |
Zaświadczenie ukończenia. Dokumentacja. |